zondag 21 april 2013

Lekker bont ...

Wat een heerlijke dag is het vandaag ! De zon die door komt, vogeltjes die fluiten, bomen die vol in bloesem staan. Jawel de lente is nu toch echt wel van start, wat een heerlijkheid !!


En door al die kleuren die zich nu buiten afspelen kreeg ik zin om iets te maken. Ga ik voor lief en zoet deze keer, of ga ik toch voor dat lekkere foute waar ik ook zo van hou? 

Zo begon ik met een leeg canvas, pakte mijn stofjes erbij, lijm, schaar, lintjes, plaatjes en andere kleine troepjes. Een fijn stippen-stofje als basis. Ik vind stipjes trouwens geweldig tot soms in het vervelende toe voor onze dochter Pien, zo koop ik namelijk al een aantal jaren op rij een zomerjas of winterjas met een stip er op. Ik heb haar beloofd dat het aankomend jaar niet meer te doen, ze is er namelijk wel een beetje klaar mee zoals ze dat zelf zo fijn aan mij vertelde. Maar goed dat terzijde ik begon met het fröbelen. Wat is dat toch fijn! Lekker bezig zijn en dat met je verstand op nul ! 


Toen ik bijna klaar was met het maken van het "foute" schilderijtje van stof besloot ik verder te gaan met er nog 1 te maken, maar dan wel 1 die wel al het zoete zou uitstralen, en dat werd ie ! Ik had nog wel verder willen gaan maar dat gaat helaas niet, geen canvas meer in huis, tot mijn spijt ! Volgende week ga ik er nog meer halen zodat wanneer ik de drang voel om weer een schilderij te maken van stof, ik gewoon los kan met andere ideeën en dan die keer voor jongens. Ik merk namelijk dat er voor jongens vaak moeilijker "iets" te vinden valt dan voor meisjes, maar als ik heel eerlijk ben neig ik ook vaker naar iets te maken voor meiden dan voor jongens. Komt vast omdat je voor een meisje zoveel meer kanten op kan dan voor een jongen, of zie ik dit verkeerd? In ieder geval wil ik mijn collectie voor dibodee net zo aantrekkelijk maken zowel voor de stoere meiden als voor de lieve jongens op deze aardbol !


Liefs Jay





Geen opmerkingen:

Een reactie posten